NO ENTRY!

ohh.
tatau ape nak komen.
tapi aq sgt terinfluenced and tersentuh bile lps bace blog FYNN JAMAL.
oh yeah, puitis sungguh bahasa dia. dan lirik ciptaannye berjaya buat aq terpaut.
150 juta, cover version seorang gadis berbaju kurung dan bertudung- menyanyi smbil BERMAIN GITAR. oh no, itu sgt gorges gorges!
oke. blk kepada cerita.
hari ni another tipikal day utk seorang candidates SPM . bosan. latihan demi latihan yang akan end up dengan copy cat jawapan kawan. i wish, dpt seorang private teacher. teruk nye perangai. oi!
awk tu nak SPM la, wakie wakie up la! and somthing comes up. tgh kelas pendidikan islam, aq si M sedang menghafal PAFA. sambil berbual kosong dengan si D . dan mcm ni lah cenversation kami.

D: weyh, aku ade rahsia nak bgtau kaw.
A: Ape dia beb? cer je laa.
D: Alemak, segan la seyh.
A: Blah la kau. ckp je la.
D: Aku suka kau.
*gelak*
A: Haha, bengong la kau. suka sebagai kawan je kan? *gelak*
D: tak, tak. Aku sayang kau. lebih dari kawan.
*gelak lagi*
Aku diam dan menyambung bacaan dan hafalan. dalam hati, mak ai.tuhan je tahu seh. dia tuu kawan baik aq. (agak la) apehal pulak ttbe confess perasaan kt aq nehh? Aq consume, dia bergurau sajehh. full stop.

...

dia panggil aku masa dia dduk kat belakang kelas. and say
I LOVE YOU.
sialan, begitu senang kau ucapkan cinta?
aku sudah tidak senang duduk. bukan kerana aq sudah cair. atau kerana aq dah terperangkap.
tapi aku marah dan meluat dalam hati
aku benci orang yang begitu senang memainkan kata cinta di bibir.
sampah.
orang sebegini memang mudah memainkan cinta.
dia panggil panggil aku lagi.
masih aku tahan kan muka toya.
dan di sana aku lihat rakan-rakannya semua pakat melihat,
menanti drama yang dia lakonkan.
di mana aku menjadi cameo tak diundang.
adakah cameo? oh, tidak. baru aku sedar.

BUZZ!!

i think they have set a prank on me.
maybe having a bet.
im really good at my very own instinct and intuition.
no doubt , cant deny that.

aku tak boleh jadikan diri aku bahan permainan dorang.
madefake.
hati aku ni bukan TOYS la utk korang buat bahan lawak jenaka.
BHAHAHA
THIS AIN'T FUNNY AND I AIN'T LAUGHING!

aku takkan jatuh dlm jerat kau la .
cukup cukup lah hati aku orang permainkan.
cukup cukup sudah lelaki buat onar dalam hidup aku.
kalau kau sayang aku. hentikan lah semua ni.

ONCE BITTEN, TWICE SHY

ape pun rancangan korang, aku tak tau.
aku tak nak tuduh. tapi tolong la.
jgn kacau hidup aku.
jgn dengki pada aku.
jgn bother life aku.
jgn goyahkan perasaan aku.

I BUILD WALLS AROUND MY HEART.



wadefak, jauhkan diri kau dari aku.
SPM just around the corner. aku tak nak perasaan aku kecundang kelak
jaga life korang masing-masing. blah



Comments

Popular Posts